söndag, februari 03, 2013

Sir Larson

Jag har redan lagt ut några bilder på vår söta gästkatt, som under januari har kommit att bli en daglig gäst hos oss. Vi vet fortfarande inte var han egentligen hör hemma, men vi förväntar oss nu att han dyker upp hos oss på morgonen och är hungrig, oftast hänger han omkring huset större delen av dagen, får lite kvällsmat, men sen drar han iväg på kvällen - någonstans?! Hittills har inte förfrågningar hos grannarna gett några ledtrådar.
 
Vi undrade vad som skulle hända när vi drog iväg förra helgen, skulle han försvinna? Men när vi kom hem söndagkväll så kom han minsann galopperande över trädäcket och var JÄTTEHUNGRIG! Det är nog dags att förstärka ansträngningar att hitta en riktig ägare? Inget halsband, ingen tatuering, kanske har han ett microchip i nacken, men då måste jag nog ta honom till en veterinär för att kolla... Hursomhelst verkar det som att han vill adoptera oss :-)
 
Tills vidare heter han Larson i vårt hus, möjligen inspirerad av Pip-Larsson när han är hungrig, men mer korrekt Sir Larson!
Soliga köksfönstret är skönt på morgnarna
Sover skönt på fårskinn i soffan
 Gästsängen går också an när man vill vara ifred
 En riktigt varm dag hittade jag denna sköna svala viloplats.
Och då är det ingen som åker utan mig heller...
Kombinerad yoga och kvällstvätt
Fast här är min favvoplats - i trädgården.
Skuggigt och skönt under grästorvorna med vinden som fläktar
 Och naturligtvis sover man jätteskönt på Gundels fina ylleplädar :-)

Inga kommentarer: