fredag, januari 25, 2013

En 47årsdag...

För en vecka sen var det visst min födelsedag. Inget jag firade med buller och bång direkt, (det får vänta 3 år...) men jag hade ändå en skön dag som jag kan dela med mig av. Jag har bl.a. upptäckt att det är riktigt trevligt att få fylla år på sommaren istället för mitt i smällkallaste vintern som jag gjort hela livet! Förra året var jag dock i mörka Sverige, vid mammas köksbord, åt jordgubbstårta, och drack schweiziskt bubbel med systrarna. Det kanske var paus på våra tårar just då, jag minns inte. Lite ljusare i år.

Morgonen den 17:e började med att Mats gav mig ett fint halssmycke i form av en snöflinga, man får inte glömma att januari ska vara vinter... Sen åkte jag ut med ett par vänner till Wenderholm Park norr om Auckland där vi gick en trevlig "bushwalk", badade och åt picknicklunch på stranden. Hur mysigt som helst!
 
 

På kvällen drog det in lite oväder, Mats och jag åkte bort till traktens nyöppnade restaurang i St Heliers. Den heter helt enkelt St Heliers Bistro & Café och är ett härligt tillskott till vårt lokala utbud. Ägarna har framgångsrikt drivit några av stans trevligaste caféer, bl.a. Kohi Café, vårt lokala favvo. Nu provar de vingarna med ett kvällsöppet bistro. Vilken succé, efter bra recensioner kommer folk från hela stan till St Heliers, det är smäckfullt jämt. Vi kom tidigt och fick bord, de har ingen bordsbeställning, så efter ett tag köade folk inne och utanför. Snygg inredning, proffsig personal (inte så vanligt här) och god mat - behövs inte så mycket mer? OK, havsutsikten är också rätt najs...
Födelsedagsmat - snapper
Med snöflinga om halsen :-)

Inga kommentarer: